Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget Atas Posting

It's Beautiful Day Chapter V Bahasa Inggris Kelas 7 Semester Genap

 CHAPTER V

IT’S A BEAUTIFUL DAY


Assalamualaikum,

Good morning my students. How are you today? I hope, you are in the good condition. Aamiin...


Today, we will learn chapter V with the title “It’s a Beautiful Day.”

In this chapter, we will learn to:

Ask for and give information related to the qualities of people, animals and things, in order to identify, to criticize or to praise them. (Meminta dan memberi informasi, terkait dengan kualitas/ sifat orang, binatang, dan benda, untuk mengidentifikasi, mengkritik, atau memuji mereka).

Conversation 1

Tell about qualities of thing, is a park. (Menceritakan tentang kualitas benda, yaitu sebuah taman)

Siti : This park is shady and the flowers are colorful. I like this park. (Taman ini rindang dan bunga-bunganya beraneka warna) 

Lina : I do, too. This is a wonderfull park. (Saya juga sependapat. Ini adalah taman yang indah)

Edo : Look! There are butterflies. (Lihat! Ada kupu-kupu.)

Dayu : They’re pretty. (Mereka indah.)

Beni : There are garbage cans, too. We can keep this park clean. (Ada tong sampah juga. Kita bisa menjaga kebersihan taman.)

Udin : I like studying here. The weather is nice. The park is beautiful. And, it’s a beautiful day! (Aku suka belajar disini. Cuacanya bagus. Taman ini indah. Dan ini hari yang indah). 

Dari percakapan diatas kita dapat mengetahui tentang kualitas sebuah taman.


Conversation 2

Lina : Wow! Your classroom is clean and tidy, nothing is dirty and messy. (Wow! Kelasmu bersih dan rapi, tidak kotor dan berantakan.)

Dayu : Thank you. (Terimakasih.)

Dari percakapan diatas kita dapat mengetahui tentang kualitas sebuah ruang kelas.


Conversation 3

Beni : Our schoolyard is very large. We can play badminton and do many other activities here. (Halaman sekolah kita sangat luas. Kita dapat bermain badminton dan melakukan aktivitas yang lain disini.)

Anton : Yes, it’s big enough for the activities. (Ya, ini cukup besar untuk melakukan aktivitas.)

Dari percakapan diatas kita dapat mengetahui tentang kualitas sebuah halaman sekolah.

Conversation 4

Ani : Wow! Your car is very nise, Siti. (Wow! Mobilmu sangat bagus, Siti)

Siti : Thank you. It’s an old car but it’s very fast. (Terimakasih. Itu mobil tua tetapi sangat cepat.

 Dari percakapan diatas kita dapat mengetahui tentang kualitas sebuah mobil.


Conversation 5 

Andi : The music is too loud. I can’t study with this loud music. (Musiknya sangat keras. Aku tidak dapat belajar dengan musik yang keras.)

Edo : Sorry, I’ll turn down the volume. (Maaf, aku akan mengecilkkan volumenya.)

Dari percakapan diatas kita dapat mengetahui tentang kualitas volume musik.


Conversation 6

Anggun : It’s dark in here. I’ll open the curtains. (Disini gelap. Aku akan membuka kordennya.)

Betty : That’s a good idea. Thank you. (Itu ide yang bagus. Terimakasih)

Dari percakapan diatas kita dapat mengetahui tentang kualitas sebuah ruangan.


ASSIGNMENT

1. According to the convesation 1 the park has the following good qualities.

a. This park is shady.

b.

c.

d.

e.

f.

2. According to the convesation 2, what they say about the thing?

Dayu says Lina’s classroom is ...

3. According to the convesation 3, what they say about the thing?

Beni says the schoolyard is ...

4. According to the convesation 4, what they say about the thing?

Ani says Siti’s car is ...

5. According to the convesation 5, what they say about the thing?

Andi says the music volume is ...

6. According to the convesation 6, what they say about the thing?

Anggun says Betty’s room is ...



TETAP SEMANGAT DAN JAGA KESEHATAN!